Skip to content Skip to footer

2-dniowa konferencja Psychoterapii Dzieci i Młodzieży

"Kim naprawdę jestem?"

We współczesnym świecie, świecie szybkich zmian, technologicznych, społecznych, obyczajowych odpowiedź jest procesem złożonym, czasem pełnym bólu, cierpienia, samotności. Młody człowiek jest zagubiony, poszukuje wsparcia, akceptacji czasem w sposób niezrozumiały dla otoczenia, a niekiedy nawet niebezpieczny.

Jak wspierać w procesach podejmowania decyzji ?

Konferencja ma stworzyć przestrzeń spotkania dla psychologów, psychoterapeutów, pedagogów, wychowawców i wszystkich innych osób, które chcą wzbogacić swój warsztat pracy z najmłodszym pokoleniem, by móc towarzyszyć lepiej. Konferencja jest organizowana przez Szkołę Psychoterapii Gestalt w Warszawie, która od kilku lat prowadzi specjalistyczne szkolenie uczące pracy terapuetycznej z dziećmi i młodzieżą.

Czego możesz się spodziewać?

Porannych wykładówPopołudniowych warsztatów doświadczeniowychObydwie formy służą głębszemu zrozumieniu poruszanych tematów.
Pobierz dokładny program

Gdzie?

Warszawa Kinoteka, Plac Defilad 1 (część wykładowa)Szkoła Psychoterapii Gestalt, ul. Filona 16 (część warsztatowa)

Kiedy?

29 -30 marca 2025

Violet Oaklander

Pionierka gestaltowskiej pracy z dziećmi i młodzieżą.Postać, która inspiruje i przenika atmosferę naszej konferencji.Postać, której sposób pracy chcemy zgłębiać i kontynuować.

Spotkanie i twórcza wymiana myśli

Czas na pokazanie gestaltowskiego podejścia pracy z dziećmi i młodzieżą szerszemu gronu terapeutów. Czas na dyskusję. Czas na rozwijanie kreatywnych modeli pracy z najmłodszymi

Tematy aktualne i ważne

SeksualośćTraumaNeuroróżnorodność

Wsparcie ekspertów

Zaprosiliśmy najwyższej klasy ekspertów w celu zapewnienia najwyższej jakości przekazywanej wiedzy i doświadczenia
proponujemy:

4 główne osie tematyczne

Bazując na doświadczeniu terapeutów - praktyków skoncentrowaliśmy się na czterech obszarach, które aktualnie wzbudzają największe trudności i są źródłem wielu problematycznych zachowań.

Podejście, które ma do zaoferowania holistyczne spojrzenie na dziecko/nastolatka oraz postrzeganie i rozumienie jego trudności jako przejawu adaptacji do warunków środowiska, w którym żyje. Model pracy, który uwalnia praktykę terapeutyczną od etykietowania, chęci natychmiastowego usunięcia objawu. Uczy koncentrować pracę na autentycznej relacji i poszanowaniu granic, poszukiwaniu sposobów przywrócenia żywotności oraz świadomości emocji i uczuć.

W podejściu Gestalt seksualność dzieci i młodzieży jest postrzegana jako integralna część ich rozwoju, wymagająca uwagi i wsparcia ze strony dorosłych. Podczas konferencji zgłębimy, jak poprzez świadome towarzyszenie młodym ludziom w ich doświadczeniach, można promować zdrowe i autentyczne relacje oraz rozwój osobisty, w poszanowaniu ich granic i indywidualnych potrzeb.

Część konferencji będzie poświęcona pracy psychoterapeutycznej z dziećmi neuroróżnorodnymi, kładąc nacisk na rozumienie i wspieranie ich unikalnych potrzeb oraz sposobów funkcjonowania. W ramach wydarzenia omówimy metody, które pozwalają tworzyć bezpieczne i wspierające przestrzenie terapeutyczne, sprzyjające rozwojowi emocjonalnemu i społecznemu dzieci z różnymi typami neurokognitywnymi.

Podczas konferencji skupimy się także na temacie pracy terapeutycznej z traumą u dzieci, z naciskiem na tworzenie bezpiecznych i wspierających przestrzeni, które umożliwiają zdrowe przetwarzanie trudnych doświadczeń. 

Zapoznaj się lub pobierz

Dokładny program konferencji

W pliku do pobrania znajdują się opisy warsztatów.

GodzinaWydarzenieOpisPrelegentMiejsce
29.03.2025
9.00-10.00Rejestracja uczestników
10.00-11.00WykładCzym jest podejście Oaklander w pracy terapeutycznej z dziećmi i młodzieżąJon BlendSala wykładowa Kinoteka (PKiN Warszawa)
11.00-11.30DyskusjaPytania i dyskusja - publicznośćJon BlendSala wykładowa Kinoteka (PKiN Warszawa)
11.30-11.50Przerwa kawowa
11.50-12.50WykładTrauma dzieckaBeata StaniszewskaSala wykładowa Kinoteka (PKiN)
Przerwa obiadowa
Część Warsztatowa
17.00-20.00WarsztatTechniki projekcyjne w pracy z dziećmi i młodzieżąJon BlendSale warsztatowe Filona 16
17.00-20.00WarsztatPraca z traumą dzieckaAgata UrbanowiczSale warsztatowe Filona 16
17.00-20.00WarsztatJak wykorzystać swoje osobiste doświadczenie bycia dzieckiem w pracy terapeutycznej z dziećmi i młodzieżąJakub KrzyżanowskiSale warsztatowe Filona 16
30.03.2025
9.00-9.30WykładSeksualność dzieci i młodzieży - wprowadzenieprof. dr hab. Maria BeisertSala wykładowa Kinoteka (PKiN Warszawa)
9.30-10.30WykładSeksualność dzieciprof. dr hab. Maria BeisertSala wykładowa Kinoteka (PKiN Warszawa)
10.30-11.00Przerwa kawowa
11.00-12.00WykładSeksualność młodzieżydr n. hum. Alicja DługołęckaSala wykładowa Kinoteka (PKiN Warszawa)
11.50-12.00Przerwa
12.00-13.00WykładNeuroróżnorodnośćdr n. społecznych Joanna ŁawickaSala wykładowa Kinoteka (PKiN Warszawa)
Przerwa obiadowa
Część warsztatowa
16.30-19.30WarsztatPraca z dziećmi z neuroróżnorodnościąEwelina KrupniewskaSale warsztatowe Filona 16
16.30-19.30WarsztatSeksualne self jako nieodłączny element życia i ekspresji siebieJoanna StefańskaSale warsztatowe Filona 16
16.30-19.30WarsztatPraca z żałobą dzieckaKrystyna Waszkowska-WójcikSale warsztatowe Filona 16
Gwarantujemy

Jakość

Rzetelna i aktualna wiedza

źródło inspiracji dla nowych projektów

Nowe kontakty

możliwość rozpoczęcia cennych i przyszłościowych kolaboracji

Nowe rozwiązania

przydatne w Twojej pracy z najmłodszymi

Spotkanie z ekspertami

Icon

Krystyna Waszkowska-Wójcik

Opiekunka merytoryczna i programowa Konferencji. Neuropsycholog, psychoterapeutka, dyplomowany superwizor, wieloletni dyrektor Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej. Ukończyła szkolenie w psychoterapii Gestalt oraz psychoterapii psychodynamicznej (CM UJ) i arteterapii. Certyfikowana psychoterapeutka Polskiego Towarzystwa Psychoterapii Gestalt (PTPG), European Association for Psychotherapy (EAP) i Polskiej Federacji Psychoterapii.W pracy psychoterapeutycznej integruje Terapię Gestalt z technikami arteterapeutycznymi i „body therapy”. Poprzez uświadomienie i doświadczanie w relacji pracuje nad zmianą, której pacjent potrzebuje. Od kilku lat rozwija i propaguje psychoterapię Gestalt w pracy z dziećmi i młodzieżą, w modelu V.S.Oaklander.
Icon

Jon Blend

Jest doświadczonym psychoterapeutą z 40-letnim doświadczeniem, pracującym w Acton, w zachodnim Londynie. Rozwinął unikalne podejście terapeutyczne, znane jako Gestaltowe Poradnictwo i Psychoterapia poprzez Sztukę, które pomaga ludziom podejmować bardziej satysfakcjonujące wybory życiowe. Jego metoda łączy sztukę z teoriami przywiązania, systemów rodzinnych i neuronauki, wspierając rozwijanie samoświadomości i relacyjnych sposobów bycia.
Icon

Agata Urbanowicz

Jest psychoterapeutką i trenerką Gestalt, psychologiem oraz filmoznawcą, pracującą również z młodzieżą i dziećmi. Posiada certyfikaty psychoterapeuty od EAGT i EAP oraz certyfikat Gestalt Play Therapy, a obecnie szkoli się na superwizorkę u Carmen Vazquez Bandin. W swojej pracy chętnie korzysta z metod projekcyjnych, arteterapii i pracy z gliną, a inspirację czerpie od Tomasza Rebety, Olgi Haller i Violet Oaklander.
Icon

Beata Staniszewska

Jest magistrem psychologii oraz oligofrenopedagogiem, specjalizującą się w diagnozie i terapii neuropsychologicznej dzieci. Posiada ponad 15-letnie doświadczenie w pracy z dziećmi i ich rodzinami, zdobyte m.in. w Instytucie „Pomnik – Centrum Zdrowia Dziecka” oraz Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Warszawie. Pracuje z dziećmi z zaburzeniami rozwojowymi, spektrum autyzmu, ADHD i innymi trudnościami poznawczymi oraz emocjonalnymi. Jest autorką publikacji naukowych i współautorką poradnika dla rodziców dotyczącego gotowości szkolnej.
Icon

Jakub Krzyżanowski

Jest psychoterapeutą Gestalt, psychologiem oraz trenerem warsztatu psychologicznego. Ukończył czteroletni program Szkoły Terapii Gestalt w Warszawie. Jest certyfikowanym psychoterapeutą Europejskiego Stowarzyszenia Psychoterapii Gestalt (EAGT). Swoje doświadczenie zdobywał, współpracując z organizacjami pozarządowymi, prowadząc warsztaty i konsultacje, a także będąc tutorem w wolnej szkole demokratycznej. Od 8 lat związany jest ze szkołami działającymi w nurcie edukacji alternatywnej. 10 lat pracy z grupami pozwoliło mu doświadczyć siły i potencjału, jaki zawarty jest w procesie grupowym. Prowadzi psychoterapię indywidualną dla osób dorosłych oraz młodzieży.
Icon

dr n. hum. Alicja Długołęcka

Jest pedagożką, doświadczoną edukatorką seksualną i psychoterapeutką, z tytułem doktora nauk humanistycznych. Pracowała jako wykładowczyni na Wydziale Rehabilitacji w Warszawie, prowadząc zajęcia z psychosomatyki i rehabilitacji seksualnej, a obecnie prowadzi psychoterapię, warsztaty dla kobiet oraz współpracuje z fundacjami wspierającymi osoby z niepełnosprawnościami. Jest autorką wielu publikacji, w tym książek popularnonaukowych, takich jak "Przypływ. O emocjach i seksualności dojrzałych kobiet" oraz "Seks na wysokich obcasach".

prof. dr hab. Maria Beisert

Jest prawniczką, psycholożką i seksuolożką, posiada tytuł doktora habilitowanego nauk humanistycznych oraz profesora Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza. Pełni funkcję prezesa Polskiego Towarzystwa Seksuologicznego, a jej bogate doświadczenie naukowe i zawodowe sprawia, że jest uznanym autorytetem w dziedzinie seksuologii.
Icon

dr n. społecznych Joanna Ławicka

Specjalizuje się w psychologii rozwoju człowieka, szczególnie w obszarach wychowania bez kar i nagród, rozwoju dzieci w spektrum autyzmu, ADHD, dysleksji, niepełnosprawności intelektualnej oraz neuroróżnorodności. Jako jedna z pierwszych osób w Polsce popularyzowała pojęcie neuroróżnorodności i pracę w oparciu o tę koncepcję, a także aktywnie angażuje się w kwestie edukacji, inkluzji zawodowej oraz profilaktyki zdrowia psychicznego.
Icon

Ewelina Krupniewska

Jest psychologiem i psychoterapeutką Gestalt z blisko 20-letnim doświadczeniem w pracy terapeutycznej z dziećmi i dorosłymi. W pracy z dziećmi inspiruje ją model Violet Oaklander oraz metoda niedyrektywnej terapii zabawą Virginii Axline. Jej zawodowe i osobiste doświadczenia wzbudziły zainteresowanie neuroróżnorodnością, co doprowadziło do wypracowania autorskiego podejścia w pracy z osobami, u których zdiagnozowano różnorodne zaburzenia neurorozwojowe.
Icon

Joanna Stefańska

Ukończyła studia magisterskie z psychologii oraz studia podyplomowe z psychoonkologii, a także czteroletnie szkolenie psychoterapeutyczne w modalności Gestalt. Obecnie prowadzi własną praktykę psychoterapeutyczną w Lublinie, pracuje w Wojewódzkim Szpitalu Specjalistycznym na Oddziale Medycyny Paliatywnej, a także wykłada na kierunku Psychoonkologia na Katolickim Uniwersytecie Lubelskim.
uczestnicy

Do kogo kierujemy program Konferencji?

Do Ciebie, jeśli jesteś Psychoterapeutą towarzyszącym dzieciom i nastolatkom, Psychologiem dziecięcym, wychowawcą, pedagogiem, animatorem, osobą, która w swojej codziennej pracy spotyka się z najmłodszymi.

Jak możesz uczestniczyć?

Poniżej znajdziesz różny zakres uczestnictwa w konferencji:

  1. Cała część wykładowa;
  2. Cała część wykładowa i jeden z warsztatów w dniu 29.03.2025;
  3. Cała część wykładowa i jeden z warsztatów w dniu 30.03.2025;
  4. Cała część wykładowa, jeden z warsztatów w dniu 29.03.2025 oraz jeden z warsztatów w dniu 30.03.2025.

Na Twój adres e-mail otrzymasz Bilet na Konferencję Psychoterapii Dzieci i Młodzieży wraz ze wstępami na warsztaty, które wybierzesz.

Zachowaj otrzymane bilety – będą one konieczne do okazania w dniach Konferencji.

Wraz z upływem czasu cena biletu wzrasta!

Cennik

Early

Oferta ważna do 07.11.2024
499 - 1199

Pospiesz się!

Kup teraz

Regular

Oferta ważna od 08.11.2024 - 28.02.2025
599 - 1399

Dołącz do nas!

Kup teraz

Last call

Oferta ważna od 01.03.2025 do 28.03.2025
699 - 1599

Sprawdź, czy są jeszcze miejsca!

Kup teraz
Masz wątpliwości?

Zadaj nam pytanie

Odpowiemy w ciągu 1-2 dni roboczych.